Tokenizacja aktywów odnosi się do procesu digitalizacji prawdziwych aktywów np. usług czy dzieł sztuki. Oznacza to przeniesienie ich równowartości na tokeny będące cyfrowym odpowiednikiem na blockchainie. Tokenizacja jest więc przypisaniem wartości aktywom w postaci cyfrowych tokenów, które można łatwo sprzedawać lub kupować na docelowej platformie. Od lat rozwiązanie wykorzystywane jest m.in. w celu pozyskania kapitału pod startupy czy modernizację firm. Proces może też zapewnić większą płynność i dostępności do aktywów, które tradycyjnie są trudno dostępne lub wymagają znacznych nakładów finansowych. Przy użyciu tokenów, inwestorzy mogą bowiem nabywać lub handlować ułamkowymi udziałami w aktywach. Konieczne jest jednak osadzenie całego przedsięwzięcia w odpowiednich ramach prawnych. Na czym polega tokenizacja z perspektywy przepisów? Na co należy zwrócić szczególną uwagę rozważając tokenizowanie aktywów? Dowiedz się więcej na ten temat właśnie w tym artykule.
Kryptokancelaria świadczy pomoc w realizacji pomysłów dotyczących cyfryzacji aktywów. Wielu klientów nawiązało z nami współpracę, która zapewniła im pewność co do decyzji biznesowych i kroków podejmowanych w ramach tokenizacji. Zawsze podpowiadamy, w jaki sposób ułożyć strukturę formalnoprawną, która ułatwi przeprowadzenie emisji od początku do końca. Dostępnych jest wiele jurysdykcji do wyboru, jednak każda ma swoje plusy, jak i wady. Warto w tym aspekcie przedstawić cztery istotne kwestie, które będą kamieniami milowymi naszej docelowej pracy:
Koncepcja jest pierwszym krokiem. Określamy więc na początku, co Twój token ma dawać, a także w jaki sposób ma realizować Twoje cele. Oznacza to, że w ramach pierwszego kroku określona zostaje tokenomia. Jako kancelaria skupiamy się wyłącznie na aspektach stricte formalno-prawnych. Natomiast w zakresie obsługi podmiotów korporacyjnych, w związku z tym, że mamy szerokie i bogate doświadczenie w Polsce, a także za granicą, współpracujemy z podmiotami, które pomagają w budowaniu tokenomii. Sami również akceptujemy i monitorujemy, co dany projekt może robić, a co jest wykluczone.
Drugi krok związany jest z analizą Twoich pomysłów w zakresie rozwiązania formalno-prawnego. Polega na ułożeniu struktury prawnej, a także wskazania tego co można robić, a czego stanowczo robić nie można. Na tym etapie przygotowana zostaje dokumentacja.
Krok trzeci to budowanie zespołu. Zadaniem teamu jest zrealizować założone przez Ciebie cele oraz doprowadzić projekt od fazy konceptu do końca. Bez dobrego zespołu, bez odpowiedniego wejścia w segment ciężko będzie wejść w rynek krypto. Ostatnim punktem na Twojej pierwszej roadmapie jest realizacja. Wszystkie wymienione cztery punkty składają się mniejsze, drobniejsze elementy. Odzwierciedlają one to, w jaki sposób projekt ma być realizowany. Wyróżnienie ich jest na tyle istotne, że pozwala poukładać w odpowiedni sposób schemat działania. Dzięki temu określisz, jakie kroki należy podjąć i w jakiej kolejności.
Jako kancelaria specjalizujemy się w prawie polskim. Wynika to z tego, że w Polsce mamy swoją siedzibę i to tutaj obsługujemy podmioty z branży kryptowalut. Osobiście współpracuję również z klientami w zakresie rejestracji spółek zagranicznych i w rezultacie często przebywam w docelowych jurysdykcjach. Więcej o tym możesz dowiedzieć się w moim poprzednim materiale, w którym opowiadałem, na jakiej zasadzie działają kryptolicencje. Wracając jednak do tokenizacji, możemy ją przeprowadzić zarówno poprzez realizację pomysłu poprzez budowę struktury formalno-prawnej w Polsce bądź poprzez budowę struktury formalno-prawnej za granicą. Nic nie stoi także na przeszkodzie, aby połączyć zarówno jeden pomysł, jak i drugi w zakresie realizacji celów poprzez spółkę polską oraz spółkę zagraniczną.
Jeśli jesteś zainteresowany tego typu usługami, jeśli chcesz przeprowadzić tokenizację, chcesz pozyskać kapitał przy wykorzystaniu technologii blockchain, zachęcam Cię do kontaktu. Napisz do mnie maila i opisz mi swój koncept. Postaram się doradzić Ci i zasugerować możliwie najbardziej korzystne rozwiązanie. Zapraszam do kontaktu.